PEMINAT AKU...haha

Sunday, April 17, 2011

Bisikan Rohani

nak amek masa sikit..nak type something..nak luahkan something malam ni..aku tahu..bukan masa yang sesuai untuk aku buat satu post baru kat blog pada malam ini..tapi tak per lah..aku perlu luahkan baru hatiku rasa lega sedikit...dan barulah dapat belajar dengan hati yang tenang.

cerita bermula begini.

sedang aku sibuk menyiapkan diri..mandi manda..nak segera melangkah ke masjid...mahgrib sudah masuk...bak kata orang kampung..." dah bang dah tuh.."

aku melangkahkan kaki ku masjid...segera sebab nak kejar saf pertama, kononnya...

sedang melangkah menuruni tangga desasiswa fajar harapan, ad pulak suara sumbang sound aku :
 
              "..hai..tau la esok nak final...baru nak ingat melangkah ke masjid ekk..agaknya kalau xde exam esok xde nyer ko g masjid kan..."

gulp...SENTAP...diam seketika...aku tak tahu nak kata ap..aku tak toleh pon sape orang yang telah mengeluarkan suara tersebut..sebab aku malas nak amek taw..karang malu lak kan...hehehehe...


muka aku merah..merah ni aku je taw..sebab aku kulit gelap..hahaha..merah beb..sentap habis..aku malu..malu pd diri sendiri...aku tak marah pon pada insan tersebut..tapi aku marah pada diri aku sendiri....sejak aku menjejakkan kaki ke menara gading ni ,,rasanya boleh dikira lah bilangan aku melangkah kaki ke masjid .....

sedih..aku sendiri sedih dengan perubahan sikap diri aku sendiri..aku malu..kalaulah kawan2 sekola aku, kawan2 matrik aku ada pada saat ini..pasti nya aku akan digelakkan...

dulu masa kt SASER..aku tak pernah pon sodorm...(solat dalam dorm)....setiap waktu aku akan melangkAH ke masjid....walaupon aku tahu dorm aku ngn surau SASER agak jauh...tp aku tetap rajin melangkah...

dulu kat matrik..aku pon sama,...insyaallah setiap waktu aku kan masjid..menunaikan solat waktu berjamaah...walaupon masjid kmj agak jauh dari bilik aku...pulak tuh..aku siap promote kat kawan2 agar solat berjamaah di masjid....

tapi hari ini..aku seakan-akan lupa pd diri aku sendiri..aku lupa siapa aku yang sebenar..aku lupa untuk bersyukur ke hadrat Ilahi yang telah melimpahkan rahmat ke atas ku..aku lupa untuk meneruskan amalan sedia ada...aku lupa untuk beristiqamah..ya ALLAH..ampun aku ya ALLAH..hamba-Mu ini lalai untuk menegakkan syariatmu ya ALLAH...

berikanlah aku kekuatan untuk mengubah keburukan yang sudah mula bertapak di hatiku ini ya ALLAH..berikanlah aku cahaya Hidayahmu agar aku dapat kembali ke diri asalku dahulu ya ALLAH...

amin ya RABBAL A"LAMIN....

0 comments: