PEMINAT AKU...haha

Friday, April 15, 2011

Bisikan Peperiksaan

exam..perkataan yang paling aku benci sejak aku kenal apa itu pelajran..haha..siyesly~teringat lak zaman2 berada di sekolah menengah kebangsaan seri menanti dulu2, asal nak exam je mula la aku gelabah..time tuh la nak g cari nota2..haha...try pujuk cikgu2 tye soalan spot...tak ley blah kot zaman dulu2..skrg ni xde dah nak taw soalan spot kt u ni walau soalan tuh lecterer sendiri yang buat an...

lepas tuh..igt lagi..aku takkan kuar rumah sampai exam habis..makan pon cam malas..aku ni memang spesis yang stdy last minit... takde kerja aku nak stdy awal2..haha...kerja rumah pon bkn pernah siap..haha..itu pon selalu dapat pujian dr cikgu   : " ni ye anak2..kalau nak berjaya, contohi lah akmal..dia ni abgus...." igt agi ayat ni..aku gelak guling2 dalam hati..hahaha..dyorg xtaw aku yang sebenar macamana kan...hahaha...

lagi yang best, kalau nak exam jer..aku akan jadi popular...sanggup belanja aku makan time rehat..pancing punya pasal....haha...korg nak taw kenapa??? sebab aku dulu muri paling cemerlang time exam (yeker..???)
hahaha..semua orang akan berebut nak duduk sebelah kanan, kiri dan belakang aku...tak blah skali lagi...hahahhaha...lagi2 kalau paper  yang killer..paper Arab..hadoi~aku ni bukan suka sangat po0n meniru..apetah lagi bagi tiru..nak flashback lagi memori...zaman skola rendah dulu..time exam...ketua kelas (yg pasti bukan aku) siap amek nama sape yang meniru time exam..pastuh bagi nama kt cikgu..pastu xde plak kan ckgu nak amek tindakan..haha..relaks sudah ler.. ade plak tuh time cikgu xde dalam kelas...cikgu suruh ketua kelas jaga kelas..siapa bising tulis nama dia kt papan hitam..time tuh semua baik macam ape ntah..sampai xde bunyi langsung dalam kelas...bunyi nafas pon boleh dengar..hahaa....

nak citer lagi time exam..yang ni time trial PMR johor..kertas geografi...ade ke patot skema jawapan yang pejabat pelajaran bagi tuh banyak salah...last2...cikgu amek kertas jawapan aku sebagai skema jawapan..yang ni lagi tak ley nak diterima pakai..hahahaha...aku dulu time skola memang faveret lah paper geografi ni.tak taw la kenapa..kelab ko-k pon aku masuk kelab geografi dan sejarah...siap jadik pengerusi beb..haha..ko ade??? ad time hari keusahawanan, gerai kelab geografi dapat kutipan keuntungan tertggi kot..haha..ko ade???

itu semua dulu....semuanya dah berlalu..memang indah....berjaya..dapat A..dapat 100% ..tak pernah tak dapat A setiap kali exam ( ni paper Arab:haaaaaaaaa..jgn terkedu...lidah jawa pon mantopp kay cakap arab~) failed..failed pon ade taw...igt lagi paper biology ngn add math ujian 1 form 5..hahahha..sentappp~lepas tuh teruih insap..stady rerajin....

sekarang ni da msuk u..belajar da lain...exam pon lain...xde dah ranking2 ni..huhu....apa2 pon aku tetap berusaha yang terbaik untuk meningkatkan prestasi pelajaran akademik aku...dan aku nak cakap la..walaupon aku aktif dalam pelbagai organisasi, dan pelajaran aku xde pon terabai..pelajaran aku terabai disebabkan FACEBOOK..siyesly aku cakap...jumlah masa yang aku gunakan  setiap hari untuk ketiga2 perkara ni lebih memihak kepada FB...berjam2 setiap hari aku peruntukan utk on9..aku sedang berusaha untuk mengurangkan itu..insyaallah..doakan aku yer~~

akhir kata..buat kawan2 yang bakal menduduki peperiksaan semester 2 ni..selamat maju jaya..dipermudahkan untuk menjawab soalan...insyaallah kita berjaya bersama yer~~~


haaaaaaaaaaaaaa..siap ade banner lagi..hahah..ko ade???

0 comments: